vineri, 28 august 2020

Care sunt cele mai ieftine optiuni la contul in EURO la banci

 In ziua de astazi e normal sa ai un cont in EURO sau sa ai nevoie sa faci transferuri interbancare in EURO (catre alte banci din Romania sau chiar catre alte banci din UE).

De aceea e important sa optimizam cat mai mult comisioanele aferente acestor conturi si transferuri.

Desigur, exista si variante alternative, Revolut, Transferwise, etc, dar fiecare vine cu riscul ei.

Asa ca astazi ne referim doar la bancile din Romania.

Am facut un top cu cele mai bune, din perspectiva noastra, banci la care sa ai un cont in EURO si sa faci transfer interbancar in EURO in UE. 💸

1. Pe primul loc in acest top se afla Libra Bank. 🏆

La Libra Bank deschiderea de cont in EURO costa 0 lei.

Administrarea contului in EURO costa 0 lei.

Transferul interbancar in EURO costa 0 lei.

Administrare Internat Banking 0 lei.

Total cost lunar 0 lei, cu numar nelimitat de tranzactii SEPA (in EURO). 🙏

Singurul cost pe care il poti avea este daca doresti sa ai si un card in EURO, iar administrarea lui lunara costa 1 EURO. (din punctul meu de vedere nu vad necesitatea acestui card, decat daca faci foarte des calatorii in afara tarii).

La toate acestea se adauga faptul ca poti deschide conturile 100% online!


2. Pe locul doi este Intesa San Paolo Bank.

La Intesa poti alege pachetul Lider, care costa 6 lei / luna , care se reduce la 3 lei / luna daca transferi lunar in contul de lei minim 300 lei.

Cu acest pachet lucrurile stau asa: 

Deschiderea de cont in EURO costa 0 lei.

Administrarea contului in EURO costa 0 lei / luna.

Transferul interbancar in EURO costa 0 lei.

Administrare Internat Banking 0 lei.

Total cost lunar 3 lei, cu numar nelimitat de tranzactii SEPA (in EURO).


3. Pe locul trei este BT.

La BT deschiderea de cont in EURO costa 0 lei.

Administrarea contului in EURO costa 0 euro / luna.

Transferul interbancar in EURO costa 2.5 lei.

Administrare Internat Banking 1 leu.

Total cost lunar aprox 3.5 lei, cu o tranzactie SEPA (in EURO).

Totusi, trebuie mentionat ca, la BT, este un comision de incasare pentru lei, in valoare de 5 lei! 💣👎👎👎

Adica, daca vreti sa transferati lei la BT si sa schimbati acolo lei in euro, ca apoi sa faceti transfer in EURO, aveti un cost suplimentar de 5 lei pentru incasarea in lei la BT! 👎

Am vrut sa mentionez acest comision pentru ca mi se pare unul dintre cele mai aberante comisioane!

Banca te penalizeaza pentru ca ii dai bani! 👿💧👾


4. Pe locul patru este First Bank.

La First Bank deschiderea de cont in EURO costa 0 lei.

Administrarea contului in EURO costa 6 lei / luna (echivalent in EURO)

Transferul interbancar in EURO costa 4.51 lei.

Administrare Internat Banking 0 lei.

Total cost lunar 10.51 lei, cu o tranzactie SEPA (in EURO).


5. Pe locul cinci este ING Bank.

La ING Bank deschiderea de cont in EURO costa 0 lei.

Administrarea contului in EURO costa 2 euro / luna.

Transferul interbancar in EURO costa 5 lei.

Administrare Internat Banking 0 lei.

Total cost lunar aprox 15 lei, cu o tranzactie SEPA (in EURO).


Cam acesta este topul rezultat, cu precizarea ca , intre locul 3 si locul 4 costul aproape se tripleaza!


Sa ne auzim cu bine si, nu uita, un om educat financiar este un om mai bogat! 👦


4 comentarii:

  1. Zici ca mi-ai citit gandurile. Voiam sa iti propun sa abordezi un astfel de subiect. Libra is the winner incepand de anul viitor. Dar oare au atm-uri cu euro ca sa alimentezi cardul?

    Mersi,
    Radu

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut Radu! Inseamna ca suntem pe frecventa comuna :). Nu, nu au ATM-uri pentru alimentare cu euro, din pacate, putine banci au asa ceva. De fapt, in afara de BCR, eu nu stiu niciuna. Dar, spre deosebire de alte banci, depunerea de numerar in euro la ghiseu este gratuita. De asemenea incasarile in euro sunt gratuite (adica transfer din alta parte). Eu schimb euro in Intesa, la curs BNR, si apoi fac transfer in Libra. Asta pentru ca am "mapat" contul de Libra in Interactive Brokers. Sau, cand ma grabesc foarte tare, fac topup lei in Revolut, schimb valutar, si transfer in Libra. Ajung cam in 2 ore .

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu imi dau seama de ce, dar am o reticenta referitor la Libra Bank. Recunosc ca nu am fost clientul lor pana acum, dar aveam mereu impresia ca nu au sucursale suficiente. Asta pana a inceput ING-ul sa isi optimizeze costurile si sa inchida din sucursale. Daca va fi nevoie sa imi mai deschid in cont pe undeva poate imi iau inima in dinti si merg la Libra.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut Ionut! Nici eu nu imi dau seama de ce ai aceasta reticenta. Eu sunt clientul lor de aproape 5 ani, si nu am niciun lucru de cae sa ma plang! Dar de ce vrei sa mergi la Libra ca sa iti deschizi cont? Pentru ca partea frumoasa e ca poti face totul online, de acasa. din fotoliu! Iar sucursale, cel putin in Bucuresti, au destule. Ce e drept nu au asa de multe ca ING, dar au. Insa, inca o data, nu prea ai nevoie sa mergi la sucursala...decat eventual o singura data sa iti ridici cardul, desi mi se pare ca poate fi si livrat prin posta, dar cam atat...

      Ștergere

Va rog sa va treceti numele sau un pseudonim cand comentati, pentru a nu aparea cu "anonim". Multumesc!

Ultima postare

Sfarsit de 2022