duminică, 21 august 2022

Portofoliu BVB august 2022

 Salutare cititorule!


Revin, dupa mult timp, cu o noua imagine din avion a portofoliului meu pe BVB.

Este un an plin, cu bune si cu rele, cu inca un apartament achizitionat, si cu inca un cont deschis pe BVB la un alt broker.

Dar , in articolul de fata, o sa vorbesc de portofoliul BVB de la Tradeville, care este principalul meu portofoliu pe BVB.


Fata de anul trecut am crescut semnificativ expunerea pe TLV si, chiar daca inca nu se vede, pe SNP, care in curand o va depasi pe EL in top 5 portofoliu BVB.



Tinand cont de noul context geopolitic , care se rasfrange asupra sectorului energetic, ca si plan pe termen mediu si lung vreau ca SNP sa ajunga pe locul 2 in portofoliul meu, dupa TLV.

In acelasi timp vreau ca in aproximativ 5 ani sa reduc sembificativ  expunerea pe TGN si partial pe SNG.

SNG  in teorie ar avea potential bun de crestere, mai ales ca au inceput sa se diversifice investind in producerea de energie verde (fotovoltaica), dar personal nu (mai) agreez companiile ce au management numit politic de guvern, adica acele companii in care statul este actionar principal. Pe langa ca statul e cel mai prost manager, nu exista nici continuitate, managementul acestor companii schimbandu-se dupa cum bate vantul politic....

O alta companie pe care vreau sa o aduc in top 5 este M (Medlife) . Un singur lucru nu imi place la ea, faptul ca nu da dividende, dar pot intelege acum aceasta politica pentru ca M are o puternica si activa politica de expansiune prin achizitii. Dar probabil ca la un momentdat aceasta politica o sa se schimbe si vor trece in consolidarea companiilor achizitionate, iar atunci e posibil sa se schimbe si politica 0 dividende. In plus M are un potential grozav de crestere pe termen lung.

Nu am mai achizitionat in ultimul an obligatiuni, nici in lei nici in euro, din cauza inflatiei galopante. Dar , in functie de cum o sa evolueze economie Romaniei, posibil ca anul viitor , in a doua jumatate a lui, sa incep sa mai achizitionez obligatiuni, dar pe termen lung, 5+ ani, pt a beneficia de dobanzile de acum in anii cand inflatia va scadea.

Am mai investit in acest an, dar nu sume f mari, in firme mai mici ce sunt legate direct sau indirect de agricultura (HAI,  NRF, AG) si in  firme de tehnologie IT (BNET, SAFE).
Toate acestea cred ca au un mare potential de crestere.

Mi-am crescut usor expunerea si pe SFG , in care eu cred si o sa imi cresc constant, usor, expunerea pe aceasta firma.

Am achizitionat in premiera TTS, si vreau sa imi cresc expunerea pe ei, mai ales in noul context geopolitic.

O ultima companie care imi place si in care o sa mai imvestesc constant este TRP.

Cam acestea sunt planurile mele.

Am facut si o greseala anul trecut, am vandut intreg portofoliul SNN. Ce e drept am facut un profit teoretic de aproape 200%, dar ea si-a continuat cresterea si am mai pierdut inca aproape 100% fata de pretul la care am vandut eu. Asta e, nu le putem avea pe toate, prefer sa ma gandesc ca am facut profit 200% decat sa ma gandesc ca am pierdut 100%...

Astept comentariile sau mailurile voastre in legatura cu planurile mele sau cu miscarile si planurile voastre.

Pana atunci nu uitati: un om educat financiar este un om mai bogat!


4 comentarii:

  1. Tot ce am castigat pe SNN, am cam pierdut pe TRP. *facepalm*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai ai vandut TRP? Eu tin TRP , pt ca eu cred ca are potential mare de crestere.

      Ștergere
    2. Cred ca o sa vand daca va mai veni un boom ca iarna trecuta. Nici nu am mai cumparat. Dar da, tot citesc opinia asta, ca ar fi potential mare... poate dupa 2023, cu recesiunea la usa.

      Ștergere
    3. Te inteleg :). Acum depinde si de obiectivele tale, de varsta, etc. Eu nu o sa vand pe termen mediu. O sa mai cumpar. Asta e planul meu, cel putin acum.

      Ștergere

Va rog sa va treceti numele sau un pseudonim cand comentati, pentru a nu aparea cu "anonim". Multumesc!

Ultima postare

Sfarsit de 2022