joi, 1 noiembrie 2018

Cum mi-am transferat activul P2 de la AZT Viitorul Tau la NN

01/11/2018
Sneak preview:

cand o sa am o jumatate de ora o sa va explic cum mi-am transferat eu activul aferent Pilonului 2 de la AZT Viitorul Tau la NN.

Dar pana atunci va dau un timeframe:
cererea am depus-o la AZT pe data de 21.08.2018.
Cand credeti ca am putut sa imi vad activul (intrand pe cont online, asa cum faceam la AZT) la cei de la NN?
Ghiciti? Nu cred.... Va spun eu: pe data de 31.10.2018....si asta pt ca m-am agitat eu ca sa pot sa vad ca totul e ok. Era interesant sa mai am rabdare sa vad totusi cand dadeau ei un semn, dar din pacate nu am mai avut rabdare.



Bonus:
- de ce am ales sa ma mut de la AZT la NN?

Raspunsul e oarecum simplu:

1. NN a redus de cateva luni comisionul de subscriere la 1.7%, pe cand AZT il mentine  la  2.5% (si doar stim cat ne afecteaza comisioanele randamentul pe termen lung si f lung)
2. Daca in primii ani de la lansare AZT a avut randamente f bune, fiind in top 3 fonduri pilon 2, de vreo 3 ani AZT a schimbat ceva , nu stiu ce, strategia, oamenii care investesc, pt ca randamentul lui este printre cele mai slabe dintre toate fondurile pilon 2!

Asa ca am considerat ca e momentul sa fac o schimbare!

O sa va spun in curand ce trebuie sa faceti in cazul in care doriti sa faceti aceasta schimbare si o sa povestesc si experienta mea.

Pe curand! :)

04/11/2018
Deci, conform normei 26 / 2014  (care reglementeaza transferul activului aferent Pilonului 2) orice participant la Pilonul 2 se poate transfera oricand la orice fond. *
* cu precizarea ca daca transferul are loc in mai putin de 2 ani de cand a inceput cotizarea la fondul de la care se solicita transferul va exista o penalitate de transfer platita catre fondul de la care se solicita transferul si care este de MAXIM 5% din activ, conform art 13 alin. 2 din norma de mai sus. (care este enorm, daca stam sa ne gandim)

Sa revenim la transferul propriu-zis:
pentru a te transfera la un alt fond aferent Pilonului 2 trebuie urmati pasii de mai jos:

1. alegi fondul la care vrei sa te transferi si iei legatura cu el
- eu am facut acest pas mai intai pe email la pensii@nn.ro, apoi telefonic la 0 21 402 85 80  ca sa aflu programul de lucru, si in cele din urma am ajuns fizic la ei, pt ca trebuie, evident, sa semnezi niste acte.
- in cazul meu , transgerandu-ma la NN, am fost la sediul NN Asigurari de Viata din strada Doctor Iacob Felix nr 49 (la care se ajunge destul de usor cu metroul pana la Piata Victoriei si apoi aprox 10 min pe jos catre Soseaua Nicolae Titulescu. (strada fiind pe partea stanga in sensul de mers). Sediul este relativ mic si obscur, intrand in el nu era nimeni la parter , dar am urcat la etajul 1, am intrat in primul birou sa intreb unde trebuie sa merg pt un transfer la Pilonul 2 si am fost indrumat catre et. 2, unde este o receptie la intrare si unde doamna de acolo a stiut sa imi dea toate actele necesare de semnat cand i-am spus pt ce am venit. (se poate merge si la alt sediu al NN Asigurari, dar eu l-am ales pe acesta fiind relativ aproape de cel de la AZT Pensii, pt ca am vrut sa merg in aceeasi zi la ambele, pt eficienta)

2. actele pe care mi le-a dat pt semnat sunt:
 - actul individual de aderare in 3 exemplare ( unul a ramas la mine, unul la ei si al treilea l-am dus la fondul de la care m-am transferat). In actul de aderare la fondul NN am bifat optiunea de TRANSFER.
- formularul de notificare al transferului in 2 exemplare ( unul pt mine si unul pe care l-am dus la fondul de la care m-am transferat)
Acesta poate fi printat si semnat de aici:  (anexa 1)
Norma 26/2014

- mai trebuie o copie dupa actul de identitate (pe care dna a fost draguta si mi-a facut-o acolo) pe care trebuie semnata si scris CONFORM CU ORIGINALUL pe aceeasi parte cu imaginea copiata.

Practic, la fondul de la care te trasferi trebuie mers apoi cu urmatoarele acte:
1. - un exemplar al formularului de notificare de transfer (pe care trebuie sa scrie data la care a  fost predat fondului de la care soliciti transferul)
2. - o copie a formularului de aderare la noul fond
3. - o copie a actului de identitate semnata conform cu originalul pe aceeasi parte cu imaginea reprodusa

Eu am ales sa merg la sediul NN Asigurari din str Doctor Iacob Felix pt ca e relativ aproape de sediul Allianz Pensii din strada Strada Emanoil Porumbaru 87, la care am fost apoi ca sa depun actele.
La sediul AZT Pensii de mai sus se poate ajunge cu metroul pana la Piata Aviatoriul si de acolo aprox 5 minute pe jos catre Arcul de Triumf (strada fiind pe partea stanga a sensului de mers).
In sediul AZT Pensii era la intrare un portar caruia i-am spus pt ce am venit , m-a poftit intr-o sala de sedinte de la parter unde a venit o domnisoara, a verificat actele, mi-a zis ca sunt ok, si asta a fost tot. Personal mi s-a parut dubios ca nu mi-a dat un numar de inregistrare sau orice dovada de primire a actelor dar se pare ca asa merge treaba".

Deci toate acestea se petreceau pe data de 21 august 2018.
Conform art. 5 alin. 8 al normei de mai sus:
(8) În cazul în care documentația completă nu este depusă până la data de 15 inclusiv a lunii în curs, termenul de depunere a documentației se prelungește până la data de 15 inclusiv a lunii următoare.

Deci , tinand cont ca am depus documentatia pe 21.08.2018 trebuia, conform normei, ca transferul sa fie facut pe data de 15.09.2018.
Pt ca, conform articolului 10:
(6) Transferul disponibilităților bănești se efectuează în data de 15 a lunii.

Iar conform articolului 11:
În termen de 5 zile calendaristice de la data efectuării transferului disponibilităților bănești, administratorul fondului de pensii de la care se transferă participantul transmite către noul administrator, în format electronic, sub semnătură electronică extinsă, următoarele informații, valabile la data efectuării transferului:
a) informații despre contribuțiile participantului, evidențiate pe fiecare instituție de evidență care a virat contribuții;
b) informații despre transferurile de disponibilități efectuate în numele său;
c) informații despre contribuțiile participantului la fondurile de pensii al căror participant a fost anterior, după caz;
d) istoricul operațiunilor efectuate pentru participant până la data transferului;
e) valoarea penalității de transfer, după caz;
f) valoarea disponibilităților bănești transferate;
g) valoarea minimă garantată.
Si articolului 12 alin. 1:
(1) În termen de 15 zile calendaristice de la data efectuării transferului disponibilităților bănești, noul administrator transmite participantului o informare, prin orice mijloace care pot fi probate ulterior, care cuprinde:
a) rezultatul procedurii de validare a transferului;
b) situația valorii disponibilităților bănești transferate;
c) numărul de unități de fond alocate;
d) data convertirii sumelor transferate;
e) valoarea unității de fond la care s-a efectuat convertirea activului personal net în unități de fond.

Daca se respectau articolele de mai sus transferul meu trabuia sa fie facut pe data de 15.09.2018,  pe data de 20.09.2018 NN trebuia sa primeasca de la AZT toate datele aferente activului meu si a contributiilor mele, iar celtarziu pe data de 30.09.2018 eu trebuia sa fiu informat de catre NN (prin posta la adresa de corespondenta) de faptul ca transferul s-a facut cu succes si sa fiu informat despre cum pot accesa online activul meu.


Nici pana astazi, 04.11.2018 nu am primit aceasta informare prin posta.



Ce am facut in schimb a fost ca pe data de 31.10.2018 sa intru pe link-ul 


Si sa intru pe tab-ul de mai jos:

Aici se solicita crearea unui cont prin care iti poti accesa si vizualiza activul si transferurile catre Pilonul 2, cont ce va fi aprobat in urma unui telefon (primit in mai putin de 24 de ore) in care un angajat NN face cateva verificari asupra identitatii celui care solicita accesul.



Deci, dupa cum se poate vedea, nu totul decurge ca la carte, dar important este ca transferul a reusit, chiar daca mai tarziu, si ca nu este foarte complicat ca procedura, si ca pasii de mai sus pot fi facuti in cateva ore intr-o singura zi.


In cazul in care doriti sa va transferati sper ca pasii de mai sus sa va ajute!


Daca aveti intrebari puteti sa imi scrieti  fara nicio problema.

06/11/2018
Astazi am primit un email de la NN Pensii in care mi se confirma efectuarea transferului activului P2 la fondul administrat de NN, plus o serie de alte date.
Deci pana la urma trimit notificare, chiar daca mai tarziu, e bine de stiut!:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va rog sa va treceti numele sau un pseudonim cand comentati, pentru a nu aparea cu "anonim". Multumesc!

Ultima postare

Sfarsit de 2022