joi, 20 februarie 2020

Investitia directa in aur

Mentionez de la inceput ca articolul de fata nu este o reclama, ci pur si simplu experienta mea, pe care vreau sa o impartasesc cu voi.

Pentru cei ce nu stiu, in Romania se poate investi in aur si in mod DIRECT, nu doar cumparand ETF-uri ce investesc in aur. In mod ciudat nu am gasit aceasta informatie pe NICIUN blog in Romania...

So, ce am facut eu:
in a doua parte a lui 2016, din cauza Brexit-ului (pe care eu il consider in continuare o mare greseala pentru ambele parti implicate), am hotarat sa investesc direct in aur.

Unul dintre avantajele investitiei in aur, pe langa faptul ca aurul se apreciaza in general in timpul crizelor, este ca aurul de investitie este scutit de tva.


Dupa o cercetare amanuntita am ales firma Aurom Invest.

Cum functioneaza investitia: tu cumperi un minilingou sau o moneda de aur de la ei si (spre deosebire de cele doua banci ce vand aur fizic, BCR si FirstBank) ei ti-l rascumpara , atunci cand vrei tu sa il vinzi, la 97% din valoarea de piata a zilei, fara sa fii obligat sa pastrezi aurul la ei.
Cotatiile se vad aici:


Daca achizitionezi aur de la BCR sau FirstBank, conditia ca ei sa iti rascumpere aurul este sa il pastrezi in custodie la ei (adica sa platesti niste taxe lunare, taxe ce iti vor diminua serios randamentul).

La Aurom Invest singura conditie pt a ti se rascumpara aurul cumparat de la ei este sa nu desigilezi minilingoul achizitionat. El vine sigilat intr-o mica cutiuta de plastic.

Am mers la ei, am ales un minilingou, l-am achitat in numerar, mi s-a dat o factura , bon fiscal si minilingoul respectiv, sigilat.

Acum, dupa 3 ani si ceva, datorita faptului ca pretul aurului a crescut destul de mult, am hotarat sa merg la ei sa il rascumpere.

Am luat minilingoul, factura originala (desi mi-au spus atunci cand l-am cumparat ca nu am nevoie de ea la rascumparare, dar am zis sa fiu precaut) si am mers la ei (fara programare sau ceva).
Ei au sediul in Bucuresti, pe langa statia de metrou Aurel Vlaicu.
Am intrat imediat, au fost foarte politicosi, au verificat vizual minilingoul, apoi au calculat pretul, 97% din cotatia Kitco a zilei in euro , transformat in lei la cursul BNR al zilei.
Nu am avut nevoie de factura, ci doar buletin.

Am avut la mine un extras de cont, pt ca stiam de la inceput ca rascumpararea se face cu virament bancar intr-un cont deschis pe numele tau la o banca.

Mi-au facut contractul de rascumparare (o foaie) si apoi au facut transfer online si mi-au dat op-ul printat.
Toate acestea s-au intamplat pe la ora 12:30, iar pana seara banii erau in contul meu bancar.

A fost o experienta foarte placuta, oamenii mi s-au parut foarte profesionisti, de aceea am tinut sa o mentionez.

Acum sa vorbim despre randament:
Eu am cumparat minilingoul la sageata verde si l-am vandut la sageata rosie. 
Cu tot cu comisionul lor de 3%   (diferenta dintre pretul de piata si cei 97% la care il rascumpara ei). a iesit un randament de aprox 25%, ceea ce vine aproximativ 8% pe an.
Nu este un randament fantastic, dar este un randament bun.
In plus nu ma obliga nimeni sa il vand acum, puteam sa il mai tin, dar chiar am fost curios sa vad cat de usor merge partea d erascumparare.

Si totul a fost foarte ok.

In concluzie, a fost o experienta placuta si profi, jos palaria!





Un comentariu:

  1. Hello , my name is Eugenia. I represent the media department at PRNEWS.IO. We'd like to discuss an opportunity to cooperate with your blog. Please contact me by meia@prnews.io

    RăspundețiȘtergere

Va rog sa va treceti numele sau un pseudonim cand comentati, pentru a nu aparea cu "anonim". Multumesc!

Ultima postare

Sfarsit de 2022