sâmbătă, 30 octombrie 2021

Portofoliu BVB

Salutare cititorule! ✋

Acum un an fara cateva zile postam o poza cu principalele detineri din portofoliul meu pe BVB.
Revin acum , dupa un an, cu aceeasi poza, ca sa fie mai clara diferenta, si cu poza actuala a pricipalelor detineri din portofoliul meu pe BVB. (spun pe BVB pt ca am si detineri pe international).

noiembrie 2020

octombrie 2021



Prima poza reprezinta portofoliul de la mijlocul lui noiembrie 2020, iar a doua poza portofoliul de acum, de la sfarsitul lui octombrie - inceputul lui noiembrie 2021.

Se observa ca, spre deosebire de anul trecut , cand TGN era proma actiune in portofoliul meu, acum a cazut pe locul 3. Ce e drept SNG, care e pe 2, are doar putin, ca si valoare, peste TGN, dar in schimb locul 1 de acum, TLV, are dublu ca valoare fata de TGN.

Ca sa fie clar , spun din start ca nu am vandut TGN, dar nici nu am mai cumparat. 
De ce nu am mai cumparat? Pentru ca pe termen mediu, cativa ani,  nu cred ca TGN va mai produce rezultate bune.
De ce nu am vandut? In primul rand pentru ca eu cred ca, pe termen lung, TGN inca are potential mare.

In schimb am investit destul de mult in SNG ➕ si mult mai mult in TLV. ➕➕
Totodata am investit mult si in EL ➕ si TEL ➕, chiar daca ultima inca nu se vede in top 5 detineri in portofoliu. Motivul pentru care , desi am investit mult in TEL , aceasta inca nu se vede in top 5 este din cauza/datorita 😀 sumelor mari investite in primele 5 detineri. Dar probabil ca, peste un an, TEL se va vedea si ea in top 5.

Se mai observa ca a disparut COTE din top 5, la fel, nu pentru ca as fi vandut, ci pentru ca nu am kai cumparat (aproape) deloc. 

Care sunt explicatiile pentru aceste schimbari din portofoliul meu?
Raspunsul e relativ simplu: m-am alaturat trendului (mai ales ca eu cred in el) care sustine ca viitorul e electric. Asta explica investiile mari in EL si TEL si SNG. 
SNG electric, o sa ma intrebati? 😏 Da, SNG are o polita de investitii si dezvoltare interesanta, incepand sa investeasca de ceva timp si in energie verde!

In schimb, COTE, chiar daca are rezultate relativ ok si chiar daca da dividende bune , inca, are o conducere de evul mediu, din punctul meu de vedere, care nu are nicio strategie de dezvoltare compatibila cu viitorul... Ca atare , spre deosebire de TGN, pe care probabil o sa il mai tin in portofoliu , la COTE probabil o sa renunt intr-un termen mediu...

Ce legatura are insa TLV cu energie verde? 😅
Raspunsul e si aici simplu: nu are! 😅
In TLV investesc long-term pentru ca eu cred in aceasta companie, in conducerea ei, in politica ei de dezvoltare!

Cam acestea sunt actiunile in care am de gand sa investesc preponderent si anul viitor, la care se adauga SNP ➕, in care am investit si in acest an, dar nu se vede in top 5 detineri pt ca...sunt doar 5 care se pot vedea in top 5! 😂

Am mai cumparat, dar cu sume relativ mici, si obligatiuni in lei si euro in acest an, dar, pt urmatorul an nu am in plan sa mai cumpar ibligatiuni in lei, ci doar in euro, din cauza ca dragul nostru guvern a facut praf leul nostru , care in  anul acesta cu o inflatie ce se apropie de 8% nu prea mai e leu deloc, mai degraba e un iepuras amarat, 🐇    si nu ii vad un an prea bun nici anul viitor! 

Cam asa arata portofoliul meu actual si planurile mele pentru anul viitor?

Pareri? Comentarii? 😀
Planurile voastre care sunt? 💹📃
Mi-ar face placere sa imi scrieti, pe mail sau in comentarii.

Pana atunci, nu uitati: un om educat financiar 📗 este un om mai bogat! 👦




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va rog sa va treceti numele sau un pseudonim cand comentati, pentru a nu aparea cu "anonim". Multumesc!

Ultima postare

Sfarsit de 2022