luni, 26 decembrie 2022

Sfarsit de 2022

 Am ajuns la sfarsitul lui 2022.

Un an in care am facut mai putine achizitii decat as fi vrut pe burse. Si asta pentru ca am 2 apartamente in curs de achizitie  , unul la care am dat avans de 50% si unul cu avans de 25%, si sunt in modul savings :) ,  pt ca incerc sa le iau fara credit, tinand cont ca dobanzile la credite au crescut mult si vor mai creste.


Incasarile din venituri pasive, in principal chirii si dividende, au fost la nivel record, dar asta nu e neaparat o noutate, pt ca , datorita investitiilor constante si a reinvestirii dividendelor, venitul pasiv este in fiecare an mai mare decat cel din anul anterior.

In cazul de fata, pe 2022, venitul pasiv a fost cu un pic peste 50% mai mare decat cel din anul precedent. Este cea mai mare crestere dupa cea din anul 2019 fata de anul 2018.

Fiecare categorie principala , chirii si dividende, a fost si ea la nivel record.

Deci, din acest punct de vedere a fost un an ok.

Mi-am marit cu aproximativ  500% in acest an expunerea pe cripto, dar per total  expunerea pe cripto e aproximativ 5% din expunerea pe burse.

Tot in acest an am iesit complet din investitiile P2P.

Planurile pentru anul viitor sunt asa:

1. Acumulare de cash pt a achita, dupa cum spuneam, restul de plata la cele 2 apartamente cu cash.

2. Dupa ce termin cu pasul 1 vreau sa reincep sa rambursez lunar, anticipat, la cele 2 credite pe care le am. Desigur, rambursare cu reducerea perioadei, stim cu totii de aici acest lucru, sper.

3. Continuarea investitiilor periodice pe burse, cu precadere pe bursa din SUA, (in principal in ETF-uri de tip index cu acumulare dar si in actiuni individuale platitoare de dividende constant) dar si pe alte burse externe. Si diminuarea investitiilor periodice pe BVB.

Cam acestea sunt principalele planuri de investitii pentru anul urmator.

In imobiliare nu am de gand sa mai investesc anul viitor, pentru ca am destul de mult investit in imobiliare in comparatie cu bursa.


Principalele doua categorii de investitii care imi aduc venit pasiv sunt , dupa cum am mai spus, imobiliarele si bursa, iar in chartul de mai sus am reprezentat valoarea investitiilor in imobiliare, cu albastru, vs valoarea investitiilor pe bursa, cu gri.

Dupa cum se vede , investitiile in imobiliare au o pondere mult mai mare in portofoliu, ca atare nu mai am de gand, pt anul viitor, sa mai adaug ceva in plus la imobiliare, pe langa cele in curs de achizitionare.

Desigur, daca apare cine stie ce oportunitate extraordinara atunci ma pot abate de la acest plan :) , dar e putin probabil.

La voi cum a fost anul 2022 dpdv investitional? 

Voi ce planuri aveti?

Mi-ar placea sa aud si versiunile voastre , asa ca, daca vreti, scrieti-mi aici in comentarii sau pe email.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va rog sa va treceti numele sau un pseudonim cand comentati, pentru a nu aparea cu "anonim". Multumesc!

Ultima postare

Sfarsit de 2022