miercuri, 26 august 2020

Cum iti deschizi cont la Interactive Broker fara comision minim lunar

 Sneak preview

Salut cititorule! ✋

O sa iti arat in urmatoarele zile, in cazul in care esti interesat de acest lucru, cum iti deschizi cont la Interactive Brokers astfel incat sa scapi de acel comision minim 10 USD pe luna.👌 Acel comision e un fel de comision de inactivitate, si functioneaza asa:

- daca nu faci nicio tranzactie in luna curenta, la sfarsitul lunii se va retrage din cont suma de 10 USD 👿

- daca faci tranzactii in luna curenta si generezi diferite comisioane pe fiecare tranzactie, dar totalul acestor comisioane din luna curenta este mai mic de 10 USD , se va lua diferenta intre 10 USD si totalul comisioanelor generate in luna curenta 👿

- daca faci tranzactii si generezi din comisioanele de tranzactionare un total mai mare de 10 USD, nu se va mai lua nimic in plus la sfarsitul lunii👍


Totusi, dat fiind comisioanele destul de mici percepute de Interactive Brokers (asta intamplandu-se datorita faptului ca are foarte multi clienti si genereaza un volum de tranzactii foarte mare), este greu sa generezi pe luna, in fiecare luna, un total de 10 USD din comisioanele de tranzactionare.

Structura de comisioane a IBKR e foarte complexa, si depinde atat de ce anume tranzactionezi cat si de unde anume tranzactionezi, pentru ca ai acces la principalele burse ale lumii.

Dar, ca un exemplu, daca vrei sa cumperi actiuni de pe Xetra (Germania) comisionul este de 0.1% minim 1.25 EURO. 👍

Daca vrei sa cumperi tot de pe Xetra , dar ETF-uri in loc de actiuni (chiar daca e un ETF ce investeste in actiuni), comisionul este tot de 0.1% dar minim 4 EURO. 👎

Oricum ar fi, ca sa generezi 10 USD pe luna in comisioane, si in acelasi timp sa optimizezi acel comision minim, trebuie sa faci macar 3 tranzactii in fiecare luna (in functie de ceea ce tranzactionezi si de unde tranzactionezi), asta insemnand cateva mii de euro, repet, lunar. 💣💥

Nu sunt foarte multi oameni ce pot aloca, constant, lunar, cateva mii de euro pentru tranzactionare.

Ca atare e bine sa scapam de amenintarea acestui comision lunar minim de 10 USD.

Asa ca, citiorule, o sa iti arat , cand o sa continui acest articol, cum sa scapi de acel comision minim lunar.

So, stay tuned! 👀📜


update 29.08.2020

Dupa cum spunem, exista o posibilitate de a scapa de comisionul minim de 10 USD / luna, ce trebuie generat pe IBKR.

Pentru aceasta avem un asa numit introducing broker, respectiv Tradestation.

Ai intrebat care este rolul acestui introducing broker ? 👦

Pai, e relativ simplu: introducing broker-ul are semnat un contract cu un alt broker, de obicei mai mare, prin care un investitor de retail isi poate deschide cont la brokerul final prin intermediul introducing broker-ului, intrand pe grila de comisioane a introducing broker-ului. 👀👍

That is nice! 👦

In cazul de fata avem Tradestation Global.

Se intra pe site-ul Tradestation Global, si se alege open account

Tradestation Global Open Account

Aici se apasa pe butonul Create Account de sub New Application:


Se intra pe fluxul de deschidere a contului, care are 5 pasi, dintre care doar in primii 3 suntem implicati direct.


In pasul 1 o sa completam un formular cu datele noastre de contact:


In pasul 2 ne alegem tipul de cont:

Evident, o sa alegem INDIVIDUAL.
Dupa ce apasam butonul Continue suntem redirectionati automat pe pagina brokerului Interactive Brokers, unde trebuie sa ne reintroducem adresa de email si sa alegem un user si o parola:

Dupa ce apasam butonul Create Account, o sa trecemla urmatorul pas, in care va trebui sa incarcam niste documente, dar in acelasi timp o sa primim si un email de confirmare pe adresa de email declarata. 
Trebuie sa confirmam crearea contului, dand click pe link-ul din email.

Dupa ce am confirmat contul de pe emailul primit, ne reintoarcem la pasul la care ramasesem si va trebui sa facem upload la doua documente:

1. poza de pe pasaport (doar la pagina in care apare fotografia)

2. un extras de cont al contului pe care o sa il folosim in relatia cu IBKR

Dupa ce facem si acest pas IBKR ne va face o validare preliminare a contului. (care de obicei se face intr-un timp de oridinul minutelor sau zecilor de minute)

Am spus validare preliminare pentru ca validarea finala se face dupa alimentarea cu bani a contului.

Practic acesta este pasul 4.

Pasul 5 este ca o sa primiti si de la Tradestation Global mail in care puteti sa downloadati si platforma lor, pentru ca vi se va crea cont si pe platforma lor.
Personal eu nu mi-am downloadat platforma si nici nu tranzactionez pe Tradestation Global.

Cam acesta este, pe scurt procesul deschiderii de cont pentru a scapa de acel comision lunar de 10 💲.
Daca aveti intrebari va raspund cu placere! 👦


14 comentarii:

  1. Salut. Pe tradestation se poate deschide cont în euro? Am văzut ca accepta doar USD. Sau fiind contul deschis prin ibkr care accepta euro,automat vă fi tot euro? Mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut Unknown...
    Pe Tradestation se poate face DOAR cont in USD.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mersi pe răspuns. Acum sunt known. Și cum am putea împacă și capra și varza? Adică și comisioane mici pe tranzacții dar și pe transfer fonduri? Sa alimentez cu euro și sa fac la ei conversia în USD?

    RăspundețiȘtergere
  4. :) Salut Andrei!
    Dar de ce vrei neaparat Tradestation? Sau ce nu iti place la Interactivebrokers? Pt ca, daca deschizi contul la Interactivebrokers prin intermediul Tradestation vei fi pe structura de comsisioane a Tradestation. Dar da, daca vrei neaparat sa tranzactionezi prin Tradestation atunci ai solutia sa faci transfer in euro, SEPA, ca sa ai comisioane mici sau 0 la transfer (depinde de banca ta) si sa faci acolo conversie valutara. Eu nu mi-am activat contul pe Tradestation, pt ca prefer sa tranzactionez prin Interactivebrokers.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ah super, pai nu vreau pe tradestation :) . Pai eu credeam ca daca imi conectez ibkr la tradestation sunt obligat sa folosesc usd. Practic prin tutorialul tau ai deschis un cont la ibkr in euro in care iti ia comision ca pe tradestation? Asta era dilema mea,daca se putea face lucrul acesta. Acum am inteles��

      Ștergere
    2. Salut,

      Aceeasi intrebare o am si eu, daca linkuiesc contul de ibkr la un alt (sub)broker pot folosi in continuare platforma ibkr doar ca o sa am structura de comisioane ale (sub)broker-ului?

      Zi faina!

      Ștergere
    3. Salut Bogdan.
      Nu e valabil pt orice alt broker, aceasta este o intelegere doar intre Interactive Broker si Tradestation.

      Ștergere
  5. Tocmai mi-am deschis cont. Prin aceasta metoda de deschidere mai este necesara suma minima de 1000usd? Dupa ce am deschis am primit mail in care imi zice ca acum s-a modificat la 2500usd desi e site e la fel. Daca nu depun suma va fi dezactivat contul? este un anumit interval in care trebuie sa fac depunerea? Multumesc de raspuns.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut And. Ai deschis contul pe Interactive Broker prin Tradestation? Pentru ca e ciudat sa iti ceara depozit de 2500, cand pe site scrie minim 1000. Sfatul meu e sa scrii la suport si sa intrebi. Daca nu depui suma initaiala in 30 de zile parca, iti va fi inchis contul dupa cateva o luna sau doua, nu mai stiu exact in cat, dar scria pe undeva prin conditiile pe care trebuia sa le citesti :).

      Ștergere
  6. Prin tradestation. Pe site e 1000 in continuare dar ei pe mail au spus ca de la 1 dec 2020 e 2500. Cu toate astea mi l-au deschis cu 1000.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu inteleg cum pot spune ca de la 1 dec 2020 e minim 2500, cand in continuare , pe site, e minim 1000, am verificat chiar acum. Dar, daca ti-au deschis cu 1000, atunci acel minim de 2500 de la 1 decembrie inseamna ca e mai mult declarativ :).

      Ștergere
    2. Da, destul de ciudat. Am incercat azi sa dau un ordin pt un ETF si imi spune "No trading permission". Am trimis ticket la support. :(

      Ștergere
    3. Nasol. Partea buna e ca raspund destul de rapid

      Ștergere
  7. acun se poate tranzactio la IBKR prin Cap Trade. doar ca suma minima de inceput e 2000e sau dolari

    RăspundețiȘtergere

Va rog sa va treceti numele sau un pseudonim cand comentati, pentru a nu aparea cu "anonim". Multumesc!

Ultima postare

Sfarsit de 2022