joi, 15 octombrie 2020

Portofoliu BVB


 

Preview:

Salutare cititorule!✋

Nu ne-am mai vazut de ceva vreme , ocupat fiind cu tot felul de alte lucruri.

Asa ca am zis sa revin cu un articol acum ca tocmai s-a incheiat sezonul clasic de dividende la BVB.

Spun sezonul clasic pentru ca este posibil ca al nostru minunat guvern , care se pricepe atat de bine la a conduce aceasta tara 👺👎, sa vina cu cereri de dividende suplimentare. (atentie, nu spun ca aceste cereri de dividende suplimentare sunt un lucru rau sau bun)

Ceea ce vezi tu in poza de deasupra este portofoliul meu actual la BVB. 👀

Acesta este doar un mic preview, ca sa te tin in priza 👦⚡

O sa revin zilele acestea cu o analiza din avion asupra portofoliului meu la BVB si cu planurile mele de viitor asupra acestui portofoliu.


Update 26.10.2020 :

Salutare din nou! ✋👦

Am revenit cu analiza din avion de care va spuneam!  De fapt nu o sa fie chiar din avion, mai mult din elicopter 🚁, pentru ca o sa intru si in cateva detalii.

Dar mai intai sa vedem daca si ce s-a schimbat in compozitia portofoliului meu la BVB in aceste aprox 2 saptamani.


Dupa cum se poate vedea am crescut expunerea pe TLV,➕ profitand de data ex-dividend si de scaderea pretului din urmatoarea saptamana. Aceasta crestere a expunerii pe TLV va continua, in masura in care pretul actiunii va mai scadea.

Acelasi plan al cresterii expunerii este si pt SNG ➕, dar, la fel, in masura in care pretul actiunii va mai cunoaste corectii.

Si eu cred ca in lunile urmatoare vor fi multe corectii. 👀

De precizat ca portofoliul meu pe BVB este long term, mai exact estimez ca o sa incep sa retrag bani din el dupa anul 2030. Pana atunci investesc lunar sume relativ constante si reinvestesc tot timpul dividendele.

Tot un amanunt de mentionat este si ca, in general, investesc in actiuni care au un istoric constant de acordare de dividende. 

Iar de vandut vand rar, atunci cand consider ca profitul acumulat pentru actiunea x nu doar ca este semnificativ , ci si ca se aproprie de un prag unde cresterea ulterioara este destul de improbabila.

Iar mai tarziu rascumpar actiunile, cand pretul lor a scazut semnificativ.

Dar, repet, aceste evenimente se intampla rar, doar de cateva ori pe an. Sunt si ani cand nu vand nimic. 

Obiectivul meu pentru bursa din Romania, pe termen lung, este de a genera un cashflow semnificativ din dividende.

Tot ca plan pe termen lung este reducerea expunerii pe COTE. ➖

COTE este o actiune ce da dividende constante si bunicele. Dar, din pacate, nu am incredere in aceasta actiune pe termen lung, in primul rand pentru ca managementul acestei firme pare incremenit in timp, pare incapabil sa se adapteze la vremuri. Spre deosebire de SNG, unde managementul se adapteaza, gandeste long term, SNG a inceput sa investeasca si in producerea de energie verde si este constant in cautare de surse alternative de crestere a veniturilor companiei.

O alta actiune pe care o sa incerc sa imi maresc expunerea este ATB ➕, pentru ca, pe langa ca ofera constant dividende, am inceredere in managementul companiei.

O exceptie in portofoliul meu este TRP. ➕  Chiar daca in acest moment compania nu ofera in mod constant dividende, am incredere in managementul companiei, in strategia companiei, asa ca o sa imi maresc expunerea si pe acest simbol, in masura in care pretul o sa devina mai atractiv.

Toate aceste planuri de marire a expunerii se bazeaza in totalitate pe asteptarea scaderii preturilor in lunile urmatoare! 👀

Cat despre TGN, mi se pare o actiune de investit pe termen lung, dar , pe de alta parte, nu sunt foarte incantat de managementul companiei asa ca, pt lunile urmatoare, nu am de gand sa mai cumpar, decat daca pretul va cunoaste o corectie serioasa, prin asta intelegand sa coboare undeva spre 200!!! 

Cam acestea sunt planurile mele pe BVB!

Voi investiti pe BVB? Daca da, mi-ar placea sa imi scrieti, pe email sau in comentarii, care sunt planurile voastre!

Si, nu uitati, un om educat financiar este un om mai bogat! 👦

6 comentarii:

  1. Salut. Eu, da, dar sunt n00b (am inceput in august) si am luat TLV si ETF-ul lor. Din unele motive, ma gandesc sa astept sa imi scot banii pe TLV si sa ii bag in ETF. Pe de alta parte, daca se apropie TLV de pretul pe care l-as plati acum, as mai cumpara :D (m-am ars putin cand am cumparat lunile trecute pe la 2.4-2.5). Ma gandeam la piete internationale, apoi, de anul viitor, dar sa vedem. Stiu ca cel mai bun moment de a investi e acum, dar imi trebuie banca - un curs valutar - alimentare. Ziceai de Libra prin alte articole.

    RăspundețiȘtergere
  2. La ETF-ul lor platesti un comision care nu se merita si care iti diminueaza considerabil profitul. Mai bine iei tu de manuta primele 10 companii ďin BET, in proportia in care sunt in BET. Stiu ca e comod sa cumperi ETF- ul lor, dar e pagubos.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ca sa fiu mai clar, in SUA si in vest comisioanele unui ETF pe indicele principal al bursei sunt in jur de 0.1-0.2% pe an. Poti sa gasesti si mai mari daca vrei :), dar eu ma refer aici la cea mai buna varianta, nu la cea mai rea. Iar la ETF-ul celor de la Tradeville tu platesti un comision de 1.8% pe an! Da, ai citit bine, atat platesti! Atentie, nu ma refer la comisionul de tranzactionare, ci la comisioanele de administrare ale ETF-ului...

    RăspundețiȘtergere
  4. Cat despre banca si curs valutar, nu imi e clar la ce te referi...nu ai un cont la o banca? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am cand vine vorba de valuta.

      Ștergere
    2. Pai ca sa investesti pe BVB nu iti trebuie cont in valuta, decat daca vrei sa cumperi si obligatiuni listate in euro.

      Ștergere

Va rog sa va treceti numele sau un pseudonim cand comentati, pentru a nu aparea cu "anonim". Multumesc!

Ultima postare

Sfarsit de 2022