joi, 20 august 2020

Update portofoliu IBKR

 


Salut cititorule! ✋

Pentru ca am mai facut acum cateva zile o achizitie noua in portofoliul din Interactive Brokers, am revenit cu un update in legatura cu acest portfoliu.

Dupa cum se poate vedea din poza de mai sus, in comparatie cu cea de la inceputul lunii, in portfoliul meu de pe IBKR a aparut un nou ETF, respectiv Vanguard USD Emerging Markets Government Bond UCITS ETF Accumulating (VDEA). 💪

Am facut aceasta achizitie in portofoliu pentru ca vreau sa fiu prezent pe bondurile de pe pietele emergente, pentru un plus de randament.

As fi avut si varianta  de la iShares, respectiv iShares J.P. Morgan EM Bond UCITS ETF, care are varianta tranzactionabila in EURO, pe bursele din Germania si Elvetia, dar am preferat varianta de la Vanguard, tranzactionabila in EURO pe bursa din Italia. 
Desigur, factorul pentru care am inclinat spre Vanguard nu a fost bursa pe care se tranzactioneaza.
Am optat pentru Vanguard VDEA datorita diferentei de comision fata de varianta similara de la iShares.
Vanguard are un ter de 0.25% pt ETF-ul VDEA , pe cand cei de la iShares au un ter de 0.50% pentru ETF-ul 3SUD. Deci dublu... 👀 💥

Alte diferente intre ele ar fi ca ETF-ul de la iShares urmareste indicele celor de la JP Morgan, respectiv J.P. Morgan EMBI Global Core Index, pe cand cel de la Vanguard urmareste Bloomberg Barclays EM USD Sovereign + Quasi-Sov index.

ETF-ul celor de la iShares sta mai bine la AUM , avand aproape 10 miliarde USD in acest ETF, din care insa doar 57 milioane EURO in share class-ul cu acumulare.
ETF-ul celor de la Vanguard are 588 milioane USD in acest fond si aproximativ 150 mil in share class.

ETF-ul iShares este de mult mai mult timp pe piata, din 2008, dar share classul in EURO este lansat in 2019 similar cu ETF-ul celor de la Vanguard.

Ambele ETF-uri au domiciliul in Irlanda, ceea ce este foarte bine dpdv al taxelor.

Putem merge cu analiza comparativa chiar si mai departe.

Din punctul de vedere al distributiei geografice lucrurile stau astfel:

Vanguard:

iShares:


Din punctul de vedere al tipului bondurilor, lucrurile stau astfel:

Vanguard:

iShares:

Din punctul de vedere al maturitatii, lucrurile stau astfel:

Vanguard:

iShares:


Din punctul de vedere al ratingului, lucrurilestau astfel:

Vanguard:

iShares:


Cam acestea sunt principalele caracteristici ale celor doua ETF-uri ce investesc in bonduri pe emerging marrkets, iar alegerea mea, dupa cum am spus, a fost ETF-ul celor de la Vanguard in primul rand datorita ter-ul mult mai mic,

Ce ar mai fi de subliniat este ca cei de la iShares practica si imprumutul de actiuni, ceea ce poate aduce si un risc suplimentar dar si un bonus de randament.

Daca aveti intrebari va raspund cu placere, atat pe comentarii cat si pe email. 👦

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va rog sa va treceti numele sau un pseudonim cand comentati, pentru a nu aparea cu "anonim". Multumesc!

Ultima postare

Sfarsit de 2022