joi, 24 mai 2018

CEC

Am fost la CEC.

 Aveam de schimbat niste lire sterline, nu foarte multe, si CEC-ul era cel mai aproape. Am facut un calcul si am zis ca , pt 4 lei, nu mai merg aprox 500m pana la urmatoarea banca, si merg la CEC, chiar daca au un curs mai dezavantajos pt mine.

Intru.
In fata mea, doua ghisee.
In fata unuia, o doamna. In fata celuilalt, nimeni, deci, teoretic , liber.
Insa doamna din spatele ghiselui parea f ocupata si am zis sa nu ma apropii sa o deranjez, asa ca m-am asezat cumva "la coada" intre cele doua ghisee.
Dupa un timp, un minut cred, se uita la mine si ma intreaba ce doresc.
Ii spun ce problema am, sta un pic si se gandeste si analizeaza situatia si apoi imi spune sa vin la ea.
Ma duc, scot lirele, clasicele bancnote de 20 , scot si buletinul si ii inmanez asset-urile mele.

Ia prima hartie de 20 si mi-o da inapoi instant, decretand:  "Asta nu e buna!".
Ma uit la hartie, ma uit la ea,  ma gandesc ca poate cei de la Banca Angliei au gresit ceva la grafica , la simetria bancnotei, si, pana la urma, in timp ce ea deja scana cu ochi de expert a doua bancnota,  intreb:
"De ce?"
Nici nu se uita la mine, dar imi raspunde autoritar: "E murdara!"
Ma uit la bancnota, ma uit la ea, ma uit iar la bancnota...

Bancnota avea , pe o margine, o vaga urma de murdarie care probabil era de la mainile prin care a trecut.
Evident ca nu era imaculata, pt ca nu am spalat-o inainte sa o aduc la CEC...dar in timp am schimbat zeci , poate sute de bancnote din diferite valute si nu mi-a spus niciodata nimeni replica ca nu e buna pt ca e murdara. Si evident ca nu poate sa fie imaculata pt ca probabil a trecut prin zeci, poate sute de mii de maini inainte sa ajunga la mine si chiar nu cred ca toata lumea s-a spalat pe maini inainte sa foloseasca respectiva bancnota doar gandindu-se ca e posibil ca, dupa un timp, ea sa ajunga la CEC, care e posibil sa o refuze folosind un ochi expert...

O opresc in timp ce studia cea de a doua bancnota , ii multumesc pt colaborare si imi iau bancnotele murdare, ma duc la urmatoarea banca si le schimb intr-un minut. (si la un curs mai bun pt mine)

Concluzia:
CEC-ul a ramas la fel de "comunist" cum era si inainte...

Dintre bancile "comuniste" actuale, o alta este Bncpost-ul, dar acum ca a cumparat-o BT-ul, sper sa o schimbe.

In alta ordine de idei, sunt tot felul de site-uri online care prezinta cursul de schimb la banci "live".
Sunt bune ca sa iti faci o idee de curs, dar, de multe ori nu au legatura cu realitatea, din mai multe motive:
1. uneori cursul prezentat e valabil la banca x doar daca schimbi minim o anumita suma
2. alteori cursul respectiv e valabil la banca y doar daca ai cont la acea banca si faci schimbul in cont.
Sunt tot felul de astfel de spete, deci, daca va uitati pe astfel de site-uri cand vreti sa schimbati valuta, nu le luati 100% ca fiind reale, ci mai mult estimativ.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va rog sa va treceti numele sau un pseudonim cand comentati, pentru a nu aparea cu "anonim". Multumesc!

Ultima postare

Sfarsit de 2022