joi, 10 mai 2018

ING si fondurile de investitii

       M-am lovit acum de o problema stupida la ING si am zis sa o impartasesc si altora.

In ultimul timp, chiar daca in general sunt destul de multumit de relatia mea cu ING, se intampla tot felul de mici probleme pe care pana la urma le rezolv, dar dupa schimburi de mailuri cu ei... in fine, sa va descriu ultima problema, care nu are rezolvare decat pierzand niste bani...

Am investit anul trecut in niste fonduri de la ING \ NN.
Printre fondurile in care am investit sunt si 3 in euro, restul fiind in lei.

      Investitia initiala in fiecare fond cu VUAN in euro am facut-o la o sucursala pt ca, anul trecut, daca faceai investitii neprogramate\neautomatizate (automatizat = un transfer programat lunar) in fonduri plateai comision de subscriere. (intre timp au scos acest lucru, si bine au facut).
      Deci, am fost la o sucursala si am spus ca vreau sa investesc in fondul x ce are VUAN in euro, eu neavand cont in euro si nedorind sa imi fac (contul curent in euro avand un comision de administrare lunar de 2 euro) , si daca exista o solutie sau nu. Mi s-a spus ca nu e nicio problema, se poate sa imi ia suma din contul in lei facand schimb valutar automat, eu avand nevoie doar de contul curent in lei.
Am zis: "super atunci vreau sa investesc in fondul x".
Apoi am mai fost la cateva luni distanta la aceeasi sucursala si am facut acelasi lucru investind in alte doua fonduri cu VUAN in euro.

Toate bune si frumoase (sarind peste partea ca , inca de anul trecut, cotatia la care mi se face schimbul valutar, adica la care cumpar eu euro, era de peste 4.7 ron...dar am zis "treaca de la mine, merita, daca nu e nevoie sa am cont in euro").

     Acum marea surpriza:
M-am hotarat sa rascumpar unul dintre fonduri si, ce sa vezi, nu o pot face decat daca imi deschid cont in euro!  Adica procesul de schimb valutar in sens invers nu merge...

Recunosc, cand am inceput procesul de investitii in fondurile cu VUAN in euro de la ING nu am intrebat daca am nevoie sa imi fac cont in euro cand rascumpar fondurile, DAR ASTA PT CA NICI NU M-AM GANDIT CA VA EXISTA ACEASTA OBLIGATIE.

Din moment ce eu din start le-am spus ca as vrea sa investesc in fonduri cu VUAN in euro, dar nu sunt interesat sa am cont in euro, iar ei mi-au zis ca nu e nicio problema si ca se face schimb valutar, am crezut ca implicit va fi la fel si la rascumparare.

Nu mi-am pus in niciun moment problema ca la rascumparare o sa treabuiasca sa imi deschid cont in euro si acum, gandindu-ma inapoi, mi se pare de bun-simt  sa fi fost avertizat de cel cu care am vorbit atunci, spunandu-mi macar ceva de genul:
vedeti ca la cumparare se poate fara cont in euro, facand schimb valutar automat, dar cand rascuparati fondurile din motive pt ca asa vrem noi nu se mai poate fara cont in euro si trebuie sa va deschideti cont in euro ca sa mai luam si noi niste bani!

Mi se pare stupid dar asta e, am fost nevoit sa imi deschid un cont in euro pt a rascumpara unul dintre fonduri si, daca tot am fost nevoit sa fac asta le-am rascumparat pe toate! Pt ca mi se pare aiurea sa platesc 2 euro pe luna pt "luxul" de a avea un cont curent in euro la ING....

Deci, aceasta este intamplarea, pt cei ce sunteti interesati de fondurile de investitii de la ING aveti in vedere acest aspect!

2 comentarii:

  1. Mda, si eu mi-am luat-o. Am citit si postarea mai noua cu deschiderea contului in euro pentru inchiderea contului de investitii. Mie mi-a zis de la inceput ca trebuie sa deschid contul de euro asa ca, pe langa suma pierduta in fond am mai pierdut si 2 euro timp de cateva luni. Abia astept sa scap de fondul asta...

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu am scapat de toate fondurile de la NN... a fost cea mai proasta investitie...dar asta e, din fiecare experienta invatam ceva.

    RăspundețiȘtergere

Va rog sa va treceti numele sau un pseudonim cand comentati, pentru a nu aparea cu "anonim". Multumesc!

Ultima postare

Sfarsit de 2022